Dijital Medya Ajansı Nedir, Ne İşe Yarar?

Dijital Medya Ajansı Nedir, Ne İşe Yarar?
Tarafından Yazıldı

Dijital Medya Ajansı

Her şey internetin yaygınlaşması ile başladı aslında. Sosyal medya kullanımı inanılmaz seviyelere ulaştı, internet aracılığıyla insanlar sosyalleşti, mesafeler kısaldı, iş dünyasının nabzı sanal ortamda atmaya başladı.

İnternet hegemonyası altında yeni meslek dalları ortaya çıktı; yeni terimler türedi. İnternetle birlikte hayatımıza yeni kavramlar girmeye başladı, dijital medya ajansları kuruldu ve yeni nesil reklamcılık anlayışıyla iş dünyasını kasıp kavurdu.

Geleneksel reklamcılığı dijital ortamlara taşıyan bu ajanslar, klasik pazarlama algısını bir üst noktaya taşıdı. Reklamcılık ve tanıtım metotları baştan aşağı değişti; hem pratikleşti, hem ulaşılabilir hem de etkili hale geldi.

Gazetelerde, televizyonlarda, panolarda olan reklamlar cep telefonlarımızda, maillerimizde, bilgisayarlarımızda görülmeye başladı. Dijital ajansların faaliyetlerinin etkinliğinin somut kazançlara dönüşmesi, iş dünyasının da bu ajanslara yönelmesine yol açtı. Peki nedir bu dijital medya ajansları ve neden tercih edilmelidir?

Dijital Medya Ajansı Nedir? 

Kısa tanımıyla dijital pazarlama yapan reklam ve tanıtım ajanslarıdır. Dijital pazarlama derken kastımız; geleneksel tanıtım yöntemlerinin aksine, internet ortamını kullanarak markanın; markaya ait hizmet ya da ürünün tanıtıldığı; marka bilinirliğinin arttırıldığı; yeni müşterilerin kazanımı için internet ortamında düzenlenen tanıtım çalışmalarıdır. Dijital pazarlama birçok farklı şekilde yürütülebilir. 

Dijital Medya Ajansı Ne İşe Yarar?

Bir firmaya ait web sitesinin arama motorlarındaki sıralamasının yükselmesi; web sitesi trafiğini arttırır, firmanın daha çok müşteriyle bir araya gelmesini sağlar ve neticede firmanın bilinirliği artar ve kazanç kapıları aralanır. Diğer bir yöntem sosyal medya aracılığıyla, internet kullanan kişilere markanın tanıtımının yapılmasıdır.

Sosyal medyanın kullanım yaygınlığı göz önünde bulundurulduğunda oldukça etkin bir yöntem olduğunun altını çizmeye gerek de yoktur.

Dijital pazarlamanın diğer bir yöntemi ise Google Adwords reklamlarıdır. Doğru bir strateji belirlendiğinde firmalar, hangi ildeki ya da hangi ilçedeki müşterilere ulaşmak istediklerini, günün hangi saatlerinde reklamlarının gösterileceğini, reklam için ne kadar bütçe ayırmaları gerektiğini bilirler.

Dijital pazarlamanın bir diğer yöntemi de firmalara tanıtım maili yollanmasıdır. Ancak tüm yöntemlerde olduğu gibi e-mail marketing, yani e-mail pazarlamanın da belli başlı kuralları vardır, ancak amaç hep aynıdır; daha çok müşteriye ulaşmak. İşte dijital medya ajansları, tüm bu faaliyetleri , firmalar için özel belirlenen stratejilerde yürütür.  

Firma Bazlı Dijital Pazarlama Stratejileri

Dijital ajanslar her firmaya özel bir strateji belirlemek zorundadır. Tek bir stratejiyle tüm firmaların tanıtımını yapmak hem başarı kazandırmaz hem de iş etiğine uymaz.

Firmaların hedefi, kurumsal değerleri, hedef müşterileri, firmanın sektörü, firmanın sektöründeki rekabet seviyesi, firmanın hedef kitlesinin internet kullanım alışkanlıkları, web sitesini ziyaret edenlerin hangi kanaldan siteye giriş yaptıkları gibi faktörler, tüm ajanslar için analiz edilmesi gereken değişkenlerdir.

Örneğin firmanın web sitesinin günde 1000 kişi tarafından ziyaret edildiğini varsayalım. 1000 kişiden 600 kişisi mobil bağlantıyla bu siteye giriyorsa, dijital ajansın bununla ilgili bir strateji geliştirmesi gerekir. Nedir bu, firmanın web sitesi eskiyse, mobil uygulaması da bulunmuyorsa ilk öneri responsive web sitesinin yapılması olmalıdır.

Dijital ajanslar proaktif olmalı; müşterinin işini kolaylaştıracak ve tanıtımı yapacak öneriler sunmalıdır. Bunun içinde firmayı doğru analiz etmeleri ve firmayla ilgili bilgi sahibi olmaları gerekmektedir. Çünkü uygun dijital pazarlama tekniklerinin uygulanabilmesi için öncelikle sağlıklı verilerin incelenmesi gerekir.

Dijital pazarlama stratejileri belirlenirken, yapılan araştırmalar sonucunda sadece tek bir dijital pazarlama kanalının kullanılması bekleyen etkiyi yaratmaya bilir. Tüm pazarlama kanallarının bir arada kullanılması sürecin bütünlüğü açısından da önemlidir. Bu sebeple dijital medya ajansları bütünleşik hizmet anlayışıyla çalışırlar.

Firmaların kurumsal kimliklerinin oluşturulması, web sitelerinin tasarımlarının yapılması, kurumsal SEO çalışmaları, e-posta pazarlamacılığı, sosyal medya yönetimi, blog ve içerik düzenlenmesi , internet reklamcılığı gibi konularda müşterilerine kapsamlı ve profesyonel hizmet sunarlar.

Share

İlgili Makaleler