SEO Uzmanı ile Ziyaretçilerinizi Arttırın

SEO Uzmanı ile Ziyaretçilerinizi Arttırın
Tarafından Yazıldı

Web sitenizin ziyaretçi sayısını arttırmak, hizmetinizi ya da ürünlerinizi daha fazla kişiye tanıtmak mı istiyorsunuz? Amacınız arama motorlarının sonuçlarında alt sıralardasınız; üstlere çıkmak ve daha kolay bulunmak mı? Sitenizin Google algoritmalarına uygun olmasını ve aynı zamanda ziyaretçilerin sitenizdeyken verim almasını mı hedefliyorsunuz? O zaman SEO uzmanı ile tanışma vaktiniz gelmiştir.

SEO Uzmanı Nedir?

SEO uzmanı, web sitelerini hem kullanıcıların deneyimi hem de arama motorları için iyileştiren kişilerdir. Peki bunu nasıl yaparlar? Öncelikle iyileştirme çalışmalarına başlamadan önce, neyi düzeltmeye çalıştıklarını anlayabilmek için analiz yaparlar. Bu analizler oldukça kapsamlı olmaktadır. Hizmet verdikleri firmanın faaliyet alanı, sektöründeki rekabet koşulları, hedef kitlesinin internet kullanımının nasıl olduğu, rakiplerinin web sitelerinde nasıl bir SEO uygulamasının yapıldığı, sektör ile ilgili en çok arama yapılan kelimeler hangileri vb. konularda bilgi edinirler.

Analizler sonucu elde edilen veriler doğrultusunda ise değerlendirme yaparlar. Firmanın web sitesinin eksikleri nelerdir, nasıl bir strateji izlenmelidir gibi konular üzerinde çalışırlar. Stratejilerin uygulanması aşamasında da SEO Uzmanları vardır. SEO uzmanları web sitesinin optimizasyonu için gerekli çalışmaları yaparlar ve sonrasında da yaptıkları çalışmaların sonuçlarını raporlarlar. Görevlerine bakıldığı zaman; sürecin başından sonuna yönetimi SEO uzmanlarının kontrolündedir.

SEO Uzmanlarının Sorumlulukları 

SEO uzmanlarının görevlerini yazdık; neyi yaptıklarını anlattık. Ancak sorumluluk kısmı biraz daha farklıdır. Aslında buradaki kastımız görevlerini yerine getirebilmek için nasıl bir davranış modelini benimsemeleri gerektiğidir. Analiz yapıyorlar, değerlendiriyorlar, uygulamaya geçip, süreci raporluyorlar. Bu konuda hem fikiriz, ancak çalışmalarının seyrini nasıl belirliyorlar?

Bu noktada da devreye Google Algoritmaları giriyor. Başarılı bir SEO uzmanı, Google Algoritmalarını takip etmelidir, bilgilerini güncel tutmalıdır. Temel nokta budur; çünkü analizlerin ya da yapılan uygulamaların dayandırılması gereken temel kaynak Google algoritmalarıdır. Ben SEO uzmanıyım, stratejilerimi belirlerim ancak değişen ya da güncellenen algoritmalarla pek arama yok derseniz, o zaman SEO uzmanlığınızın sorgulanmaması olasılık dahilinde değildir. “Google Algoritmaları nereye, SEO uzmanları oraya” diye bir deyim vardır, ki aslında yoktur; ancak artık var. Bunun bilincinde olarak, güncellemelerin doğru takip edilmesi başarının en önemli anahtarlarından biridir. 

Başarılı SEO Uzmanları İsimsiz Kahramanlar

Kurumsal SEO çalışması yapıldıktan sonra, arama motorlarındaki sıralama yükseldi ve üstelik kalıcı olarak site zirveye yerleşti. Siteyi ziyaret edenlerin sayısı ve  haliyle satışlar arttı, talepler fazlalaştı. İnternet piyasasında, sektörel liderliğe adım adım gidiliyor. Nasıl? Elbette başarılı bir SEO uzmanının katkılarıyla. Başarılı bir SEO uzmanının bilgisi günceldir, optimizasyon süreçlerine hakimdir. İş ortaklarının taleplerini anlar, onlara yönelik çözümler üretir. Kendisine ayrılan zaman ve bütçeyi en verimli şekilde kullanır. İnternetin iş dünyasındaki hegemonyasının artan seyri göz önünde bulundurulduğunda; SEO uzmanlığını meslek olarak tercih eden kişilerin nitelikleri de merak edilmektedir.

SEO Uzmanları Hangi Uygulama ve Süreçleri Bilmelidir? 

  • Arama motorlarının işleyişini bilmeli, değişiklikleri takip etmeli ve tüm süreçlere hakim olmalıdır.
  • SEO uzmanlarının, SEO çalışmalarının bir süreç olduğunu bilmesi gerekir, kısa zamanda başarı vadediyorlarsa, eksik bir şeyler var demektir. SEO uzmanı kalıcı başarının bir anda gelmeyeceğini bilmesi gerekmektedir.
  • SEO uzmanları link kaynaklarını bulabilmeli, site içi linkleri algoritmalara göre düzenleyebilmeli, backlink araştırması yapabilmeli ve kırık linkleri tespit edebilmelidir.
  • SEO uzmanının anahtar kelime bilgisinin üst düzeyde olması gerekmektedir; anahtar kelimeleri doğru tespit edebilmeli ve içeriklerdeki anahtar kelime dağılımlarını doğru belirleyebilmelidir.
  • Google Analytics’in işleyişine hakim olmayan SEO uzmanı maalesef uzman değildir.
  • Domain, hosting, yazılım ve kodlama bilgisine sahip olmalıdır, işin üstadı olmasa dahi temel düzeyde de olsa bilgi sahibi olmalıdır.
  • Analiz yeteneği ve strateji belirleyebilme, SEO uzmanlarının olmazsa olmazlarıdır. Bunun içinde araştırmacı, öğrenmeye açık kişiler olması beklenmektedir.
Share