SEO ve Kurumsal SEO Farkları

SEO ve Kurumsal SEO Farkları
Tarafından Yazıldı

İnternetin önemi, firmalar için sunduğu fırsatlar, arama motorları, dijital pazarlama stratejileri tüm firmaların eninde sonunda ilgilenmeleri gereken konular haline gelmiştir. Sektör genişledikçe bu kavramlar kendi içlerinde bölünmüş ve yeni kavramların oluşumuna sebep olmuştur.

SEO ve kurumsal SEO kavramları da tam olarak böyle oluşmuştur. Aslında SEO ve Kurumsal SEO çalışmalarının hedefi ortaktır; bir firmaya ait web sitesinin; sektörüyle ilgili kelimeler ile arama yapıldığı zaman, arama motorlarında çıkan sonuçların ilk sıralarında olmasıdır.

Potansiyel müşteri internete girer, arama motorlarına ihtiyacı olanı yazar, sonuçlar sıralanır; ilk sayfada çıkan firmalar müşterinin ilgisini çeker ve tıklanır. Tıklanma oranı arttıkça firma yeni müşteriler elde eder; satışlarını arttırır, işlerini büyütür ve marka bilinirliği artar.

Süreç budur ve tüm bu çalışmalar internet pazarından daha çok pay almak adına yapılır. Peki SEO ve Kurumsal SEO çalışmalarının amaçları aynıysa, farklılıkları nerededir? Kısaca şöyle açıklayalım; farklılık yöntemlerindedir.

SEO, kurumsal SEO çalışmalarını içeren çatı bir kavramdır. Daha çok; büyük, kurumsal, marka imajına önem veren, marka bilinirliğini arttırmak isteyen firmalar tarafından tercih edilir. Uygulanan yöntemlerin hepsi beyaz şapkadır yani etiktir. SEO çalışmaları ise hem siyah şapka hem de beyaz şapka SEO yöntemlerini içebilir. Bu noktada SEO ve kurumsal SEO arasında karşılaştırma yapmaktan ziyade siyah şapka ve beyaz şapka arasındaki farklılıkları belirtmek daha açıklayıcı olmaktadır.

SEO çalışmaları temel olarak 2 farklı şekilde yapılabilir. Bunlar Black Hat SEO (Beyaz Şapka) ve White Hat SEO (Siyah Şapka)’dur. Beyaz Şapka SEO, etik çalışmalar bütünüyken, Siyah Şapka SEO başarıya giden yolların mubah olduğunu savunur. Kurumsal SEO ile SEO arasında sadece bu açıdan bir karşılaştırma yapmak elbette doğru değildir ancak; sayılabilecek farklılıklar arasında gösterilebilir.

  • Beyaz şapka SEO çalışmaları etiktir, siyah şapka teknikleri değildir.
  • Beyaz şapka SEO çalışmaları kullanıcıları, siyah şapka teknikleri arama motorlarını hedefler.
  • Beyaz şapka SEO çalışmaları uzun sürer, maliyetlidir ancak kalıcılığı fazladır. Siyah şapkanın ise maliyeti daha azdır, etkisi parlar ve bir daha yanmamak üzere söner.

Kurumsal SEO çalışmaları, kurumsal SEO firmaları tarafından yapılır. Başarı uzun vadelidir ancak kalıcılığı fazladır. Amaç gerçekleşsin ama doğru şekillerde ve legal olarak yapılan yöntemlerden sonra başarı elde edilsin düşüncesi kurumsal SEO için temel çıkış noktasıdır. SEO çalışmaları ise black hat olduğu zaman kısa zamanda başarı kazandırır, ancak kalıcılığı yoktur.

Anahtar kelimelerle dolu kalitesiz içerikler, sadece Google tarayıcıları tarafından okunabilen gizli metinler, rakip sitelerin hacklenmesi vb. yollarla firma kısa zamanda en üst sıralara çıkar, çıktığı hızla da iner ve hatta tespit edildiği takdirde Google tarafından hiç gösterilemeyebilir. SEO çalışmalarının hepsi siyah şapka SEO’dur ve etik değildir diye bir genelleme yapmak her zaman doğru değildir. Elbette etik olan ve kurumsal SEO sınıfına girmeyen SEO çalışmaları da bulunmaktadır.

SEO çalışmaları bloglar için, şahsa özel siteler için ya da küçük ölçekli firmalar için yapılmaktadır. Kurumsal SEO çalışmaları daha çok marka imajına önem veren, büyük firmalar için tercih edilir.

Mesela, x firması çok büyük bir firma olsun ve y ürünü ile ilgili Türkiye’nin öncüsü olsun. Bir de z firması olsun, adı sanı duyulmamış, tanınmayan bir firma olduğu farz edilsin. Arama motoruna y ürünü yazınca ilk çıkan firmanın x olması gerekirken bazen şaşırtıcı bir şekilde z firması çıkabilir. Nedenine gelirsek, burada da karşımıza siyah şapka SEO çıkabilir.  

Kurumsal SEO çalışmaları bir ekip tarafından yürütülür; sosyal medyacılar, yazılımcılar, analizciler, algoritma uzmanları, içerik yazarları ve hatta web tasarımcıları projeye katılırlar. Nihai amaç sadece firmayı arama motorlarının üst sıralarına taşımak değil, marka bilinirliğini arttırmak ve marka imajını güçlendirmektir.

Kurumsal kelimesi işini ciddiyetle yapan SEO firmalarının niyet beyanı olarak da düşünülebilir. Kurumsal SEO, SEO çalışmaların A’dan Z’ye, kapsamlı bir şekilde yapılacağı algısını yaratmaktadır ve her firma için özel projelerin üretileceği vurgusu yapılmaktadır.

Share

İlgili Makaleler